VIEW Conference 2017 - date confermate


Preparatevi ad un'altra fantastica edizione di VIEW Conference nel 2017, dal 23 al 27 ottobre a Torino!

Vincitori VIEW Award

Primo posto a "Vieil Ours" (Old Bear)

vieil-ours Menzionando l'abilità del regista Chen Chen nel creare una storia espressiva senza dialoghi e significativa su più livelli, e uno stile di animazione che si adatta alla perfezione al design, la giuria ha assegnato il VIEW Award 2016 a "Vieil Ours" (Old Bear). Chen Chen riceverà il primo premio di 2000 Euro. Il film di 11'32 è stato prodotto nel 2016 da Citron Bien e distribuito da Yummy Films. Produttore Pierre Dron.

Menzione d'Onore

Menzione d'onore per il corto toccante “Drifting Away – A La Derive” diretto da Fabian Driehorst e distribuito da APEmanStudio, Barcellona. I giurati hanno notato lo stile unico, gli ambienti pittorici e l'utilizzo interessante della trasparenza nella rappresentazione dell'impatto che la depressione di un padre può avere sulla sua piccola famiglia.

Miglior Design

"Beer by Charles Bukowski", creato ai NERDO Creative Studios, è stato premiato per Best Design.

Migliori Ambienti

"Fox and Whale" diretto da Robin Joseph, è stato premiato per la qualità degli ambienti.

Miglior Personaggio

Il robot nel corto animato "Green Light" ha ricevuto l'award "Best Digital Character". Seongmin Kim ha diretto il film prodotto al DF Lab. Produttore Haejung Suk.

VIEW Award
Membri della
Giuria Internazionale 2016

Conrad Vernon, Regista - Sausage Party, Sony Pictures/Annapurna/Point Grey
David Feiss, Regista - Boog & Elliot a caccia di amici, Sony Pictures
Byron Howard, Co-Regista - Zoototropolis, Disney Animation Studios
John Halstead, Direttore Tecnico - Pixar
Adam Volker, Direttore Creativo - Moonbot Studios
Deborah Fowler, Professoressa - SCAD
Lucia Modesto, Supervisore VFX - TV Globo Productions
Steve Emerson, Supervisore VFX - Laika
Chris Perry, Fondatore - Bit Films
Daniele Volpe, Gnomon Workshop
Elisa Cantamessa, Studentessa - Università di Torino
Agata Soccini, Ricercatrice - Università di Torino
Barbara Robertson, Giornalista, Chair della Giuria
Prof. Maria Elena Gutierrez, Presidentessa della Giuria, Direttrice VIEW Conference & VIEWFest

Guiderà il pubblico all’interno di un viaggio di 5 anni fatto di arte, ricerca e tecnologia che ha dato vita all’enorme mondo di Zootropolis.

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Imparare a creare e fare il pitch di uno storyboard con il regista di Sausage Party CONRAD VERNON.

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Uno sguardo alla creazione di immagini belle e memorabili al servizio dello storytelling.

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Quando si tratta di ambienti di lavoro, non c’è un modo specifico per parlarne, ma molti. In questo workshop ci concentreremo sul fare una sola ripresa, utilizzando diverse tecniche ed […]

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Prepariamoci a fare un pitch. Quali sono le considerazioni per fare il pitch di un’idea? Questo workshop interattivo si concentra sul processo di sviluppo di un pitch per un gioco. […]

Un’introduzione all’utilizzo di Unreal Engine.

Unreal Engine 4 ha una nuova e straordinaria suite virtuale di strumenti di produzione di film integrata direttamente nel suo motore. Durante questa presentazione, utilizzeremo le nuove telecamere cinematografiche, le […]

Durante questo workshop, Sjoerd De Jong, Evangelist di Unreal Engine, costruirà un gioco VR da zero lavorando con gli asset di Unreal Engine liberamente disponibili. Combinando la potenza del linguaggio […]

Le tecniche procedurali sono strumenti potenti che consentono agli artisti di creare contenuti complessi molto più rapidamente di quanto sarebbe possibile attraverso il posizionamento manuale e la manipolazione. Gli studenti […]

Al di là della funzione meramente documentaria, le immagini permettono a colui che le crea di staccarsi da una trascrizione oggettiva della realtà, da qua l’importanza dell’incontro tra sé e […]

Padroneggia l’arte della locomozione aviaria!

JC Cornwell offrirà un portfolio review live e una sessione di recruitment!

Dal processo di sceneggiatura e pre-produzione, fino alle riprese e alla post-produzione, ai giovani registi sarà data una solida base per costruire i propri progetti. Formattare con Final Draft, girare […]

Usando come esempio l’ultimo puzzle game qb in realtà virtuale 3D, sviluppato da PlaySys e pubblicato da Oculus nel giugno 2016, Luca Deriu riassumerà l’esperienza di uno sviluppatore di videogiochi […]

Verranno illustrati i concetti base dell’animazione stop motion, modellando forme o personaggi con la pasta di sale.

Trucchi e consigli di due veterani per trovare il lavoro dei tuoi sogni.

Acceleration program
e Investment Pitch per Videogiochi



24-26 ottobre 2016
TORINO, Piemonte, Italia
durante VIEW Conference

Scopri il programma completo

INVESTITORI


gilGil is an active early stage venture capitalist in marketing, communication, social media, mobile and gaming. He sits on the board of startups like AdotMob, Adomik, Feeligo, Mindlytix... Prior to investing, Gil was an an account director at Marcel (Publicis) and was in charge of the digital communication strategy of international accounts in banking, mass-market retail, luxury. He was also actively involved in startup creations. Gil is a coach in entrepreneurship courses at ESCP-Europe where he graduated and intervenes in Sciences Po. Gil will be available for online meetings via Skype.
shelley-lkShelley LK has over 16 years international experience in the US, EU and Asia/JP. Shelley participated in and transacted investments from US$5-$900M and exited a couple of ventures of her own. She is the Managing Partner at IPC and Affiniti Ventures, collectively it invests in early stage mobile first startup including technology, platforms, digital media and entertainment, content as well as mobile gaming. Shelley holds MBA and MS degrees from MIT.
renaud-de-saint-serninRenaud de Saint Sernin woks in the Partner Business Solutions team for SEEMEA at Google. He looks after Mobile App and Gaming publishers in France and in Israel, supporting them in their monetization strategy and helping them grow. He joined Google in 2013 after several years in the Financial Software industry where he was in charge of International Business Development. He holds an MBA from INSEAD and a MSc from Ecole Centrale Paris.
benoit-boutteBenoit Boutte - Almost 20 years as Managing Director in the Videogame Industry for European and American multinational groups: SIERRA, VIRGIN, INTERPLAY, VIVENDI, BLIZZARD, THQ and DIGITAL BROS. A perfect expertise for publishing, licensing, marketing and of the modern and digital distribution channels in Europe. After an education in International Business in Paris, Tokyo and San Francisco, graduated from ISG Paris in 1986, completed by a MBA of the State University of SF, Benoit BOUTTE started his career in 1995, in the fast expanding videogame publishing business. Benoit has managed with his teams over hundreds of launches a year in many territories, either in direct publishing business, or license agreements or through distribution deals throughout various territories. Historical blockbuster games such as Half Life 1 and 2, Warcraft, Diablo, Starcraft, World of Warcraft, Baldur's Gate, Final Fantasy series, Tomb Raider Lara Croft, Pro Evolution Soccer, Metal Gear Solid, etc. Benoit has been also an active member of the French and Italian official Videogames Publishers Associations: SELL in France and AESVI in Italy for which he has been co-founder and treasury for many years. Benoit is today also active with various partners in the digital industry (Ludo edutainment games on smartphones, social network application) and in the cinema (film production) and music industries (live show events).
francesco-mantegazziniFrancesco Mantegazzini, creator of the Global Startup Expo (first virtual reality fair in the world focused on startups) and of Expo delle Startup (the largest startup event ever organized in Italy to this day), CEO of MGH7 Venture Capital (Restopolis, Presso, Instilla, Design Italian Shoes, Qurami, Nomesia, Sedicidodici, etc.), founder of www.theGira.it, the tourism/adventure startup winner of the prize “ Il Coraggio di Innovare 2015” organized by Regione Lombardia) and many other activities in the startup world (Unicredit Start Lab Mentor, Judge for Premio Marzotto, Co-author of the book “L’innovazione che non ti aspetti"), has previously held the positions of Head of Business Development & Investor Relations for Gruppo 24 ORE and top management roles in Telecom Italia in the innovation, strategy and new investments divisions.
alberto-giustiAlberto Giusti has more than 20 years of experience as Strategy Manager and CEO of internet firms. He has worked/financed as business angel in several internet companies (Digital Strategy, Internet of Things, Gaming, Crowdfunding) and now he is Managing Partner of 42Accelerator. He has published the books “E-commerce in Cina. Come vendere online il Made In Italy” and “Crowdfunding – Dai sogni ai soldi”. He is speaker in digital events and teacher in business schools on digital themes; the game companies where he is business angel launched KickStarter campaigns with pledges for several $ millions.
filippo-zanettiFilippo Zanetti was born in Milano, he lived for 10 years between Paris and Melbourne and over a 26-year period, he built an impressive career delivering innovative business transformation and supply chain solutions with IBM. Through diverse leadership roles that led him to key markets in the US, Europe, Africa, Asia and South America, he was instrumental in developing and executing global initiatives that resulted in revenue growth, market expansion, cost savings, operational efficiency and customer acquisition. He also served as the Executive Director member of Logistics Board for Geodis (SNCF Group). In that role, he pioneered as series of global initiatives that increased synergies across 5 divisions and was the catalyst to growing the operations to the 3rd largest region. Currently, Filippo is the principal and founder of Value For People, a passionate business consulting company that brings business innovation and unconventional growth to companies and funding solutions to startup and emerging entities. In addition, he is also an active Business Angel, member of the Italian Business Angel Network, (IBAN) and provides business-mentoring support to major accelerators in Europe (Bancaintesa, Unicredit , Politecnico University , BAN-Up, etc ..) bringing innovation to traditional companies.
travis-winstanleyTravis Winstanley founded Kuju Startups (http://www.kuju.com/startups/) in 2013 – with the primary focus of investing in Video Games. Kuju Startups raised their first fund in 2014, they have closed three investments to date, and continue to actively invest in the most promising video games developers. Travis leads the design of new funds, and the financial evaluation and legal implementation of investments.
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